zondag 7 december 2008

2008 Specials: Bestellingen

Deze verkiezing is niet alleen een verkiezing, maar ook een beetje mijn uitlaatklep voor al het gedoe dat ik dit jaar heb gehad met het kopen van games. Voorgaande jaren kocht ik tientallen games, in de winkel, via internet en in het buitenland. Er was een enkel geval van douane onderschepping, maar over het algemeen verliep alles geheel vlekkeloos. 2008 was echter een rampjaar. Ik heb in totaal nog geen 10 games gekocht en de helft daarvan had leveringsproblemen :') Lost Odyssey, GTA IV, Fable, Guitar Hero Aerosmith en Guitar Hero World Tour, met alle vijf de games was wel iets mis als een douaneonderzoek of logistieke problemen bij de uitgever. Mijn goede voornemen voor 2009 is dan ook dat ik enkel mijn games nog bij Dimension Plus (EU) of VGP (US) bestel. Zo. Dat moest ik even kwijt!

Goed, de awards nu!

Roy-O-Rama's Duurste Game van 2008
Guitar Hero World Tour (Band Bundle), € 179,55
Deze game had ik in september besteld bij GCShop, maar na de release bleek dat zij niet konden leveren. Na wat heen en weer mailen de bestelling geannuleerd en bij DimPlus besteld. Zij leverden binnen twee dagen, heerlijk. Anderhalve week na de officiƫle release kon ik lekker rocken!

Roy-O-Rama's Goedkoopste Game van 2008
Kingdom for Keflings en Feeding Frenzy 2, € 0,-
Beide games verschenen voor XBLA en heb ik gespeeld dankzij een reviewcode die ik kreeg van de uitgever/developer van de betreffende game. Het enige dat ik ervoor hoefde te doen was een review schrijven op deze blog en dat heb ik dan ook gedaan. In de toekomst zal ik vast nog wel wat meer reviewcodes voor XBLA games aanvragen, maar ik vraag wel alleen de toffe games aan natuurlijk.Roy-O-Rama's Game die het langst onderweg was
Lost Odyssey, 3 weken na verzending
Iedereen heeft als het goed is het debacle van Fable 2 gelezen hier, maar op Lost Odyssey heb ik langer moeten wachten. Ik heb de game bij Play-Asia besteld aangezien de Aziatische versie goedkoper was, eerder zou verschijnen en in een mooiere hoes zou komen. Win-Win dus! Helaas bleek dat de douane de game ook erg leuk vond en daarom de game lekker eerst zelf drie weken lang ging spelen en mij vervolgens ook nog eens een euro of 15 liet betalen. Toffe gasten daar!

Roy-O-Rama's Game die de meeste afstand in de minste tijd aflegde
Chrono Trigger, 3 dagen
Dat niet iedere import-webshop problemen geeft bewijst VGP! Vanuit Canada kun je voor ongeveer 10 euro onder de Europese prijs games voor de Nintendo DS bestellen. Deze worden dinsdags verzonden en ploffen vrijdags dan op je deurmat. Ideaal voor je DS- of PS3-games dus welke sowieso regiovrij zijn!