maandag 29 december 2008

Balkenbrij

Balkenbrij eten is één van de tradities op Kerstavond. Na de nachtmis gaan we met z'n allen richting opa en oma alwaar we genieten van een aantal witte bolletjes gebakken balkenbrij. Wat het precies is weet ik niet (daar hebben we Wikipedia voor die een overheelijke beschrijving geeft), maar ik weet wel dat het onwijs lekker is, mits goed gebakken.Als het bij ons thuis gemaakt wordt krijg ik ook altijd een homp mee om in Delft op te eten. Helaas ben ik zelf niet zo goed in het snijden en opbakken van het spul waardoor het half uit elkaar valt... Gelukkig blijft de smaak bewaard!Het leuke van balkenbrij eten in Delft is dat vrijwel niemand het kent. Dit was op de Van Hasseltlaan al zo, en net op de Fuutlaan weer. Vandaar deze blog ook natuurlijk, er moeten meer mensen van het bestaan van balkenbrij afweten! Eet allen balkenbrij! Let er alleen wel op dat het balkenbrij is die gemaakt is met het recept van mijn opa, ik heb ooit eens brij van de slager op en die was niet te (vr)eten...