Het Franse magazine Joypad heeft de eerste scans van de Next-Gen Prince of Persia game (welke waarschijnlijk Prodigy als ondertitel krijgt). Je vindt de scans uiteraard hier op Roy-O-Rama!
Een aantal punten uit de tekst:
* De wereld waarin je speelt is fucked-up en aan jou (de prins) de taak om de wereld te genezen.
* Het verhaal is erg 1001-Nacht-achtig, sprookjesachtig enzo.
* Om de wereld te genezen moeten er lichtpunten de lucht ingeschoten worden, vergelijkbaar met Shadow of the Colossus.
* Het terugspoelen van de tijd zit er niet meer in, het tijdzand uit de voorgaande trilogie is weg.
* De grafische engine is waarschijnlijk dezelfde als die van Assassin's Creed, maar dan met een Cell Shaded laagje. De game zal overigens geen AC kloon worden, het wordt een echte PoP.
* Het verhaal heeft te maken met de Twin God Orhmaz en Arhiman. Van de tweeling is er een goed en een slecht, gedoe, etc.
* Er wordt gebruik gemaakt van veel open locaties welke een sfeer moeten oproepen die doen denken aan een volwassen Zelda-game
* De omgeving kan gebruikt worden door speler en AI om het de ander lastig te maken (zie de screen waarop een vijand de prins tegen een muur drukt)
* De prins heeft een Powerglove waarmee hij langs muren kan glijden, de game gaat ook regelmatig verticaal waarbij de glove een belangrijke rol speelt.
* De grotere vijanden hebben allemaal een eigen verhaal, een reden waarom ze er zijn (Metal Gear Solid-achtig).
* Het combatsysteem is omgegooid, er zullen meer één op één gevechten plaatsvinden met minder vijanden. Je hebt dus geen grote veldslagen zoals in bijvoorbeeld God of War of Heavenly Sword. Ook moeten de gevechten filmisch overkomen.
* Er werken op dit moment 140 man aan de game, allemaal vanuit verschillende projecten om een gevarieerde groep met gevarieerde ideeën te hebben.