woensdag 17 december 2008

Afro Samurai

Ik heb stiekem een beetje een afkeer gekregen van ninja-games. Niet dat ninja's niet tof zijn (ze zijn toffer dan piraten), maar ninja-games zijn over het algemeen te moeilijk voor me... Toch is er weer een ninja-game waarin ik geïnteresseerd ben: Afro Samurai.De game spreekt me aan om verschillende redenen. Allereerst is de grafische stijl prachtig, pastel-cell-shading heerst! Prince of Persia deed het begin deze maand ook en Afro Samurai doet het weer en minstens net zo mooi. Ten tweede is het idee hilarisch, een neger die in Japan ninja's doormidden hakt met een hoeveelheid bloed waar Kill Bill jaloers op zou worden. Tot slot is er de HipHop soundtrack die door de RZA (Wu-Tang Clan) geproduceerd wordt en het feit dat Samuel L. Jackson de stem van de hoofdpersoon vertolkt. Het enige dat nog ontbreekt zijn positieve woorden over de gameplay. Gelukkig helpt Eurogamer daarmee want ze hebben een hands-on staan.In deze hands-on kunnen we lezen over de oorsprong van de game (anime) en het verhaal (zoek de moordenaar van je vader), maar het gaat mij om het stukje over de gameplay. Qua opzet is Afro Samurai gelijk aan Ninja Gaiden en Devil May Cry, maar dan toegankelijk voor iedereen. Niet zo overdreven moeilijk dus! Goed nieuws dus voor Afro Samurai, hij komt op mijn wanted-lijstje te staan. Daarbij komt ook nog eens dat er een 'focus-mode' in de game zit waarbij het scherm op zwart-wit gaat en je in slow motion vrolijk om je heen kunt hakken. Het klinkt echt onwijs goed als je het mij vraagt :D

Afro Samurai moet het eerste kwartaal van 2009 in de winkels liggen voor PS3 en Xbox 360.