maandag 15 december 2008

New Play Control

Nintendo heeft een nieuw idee: oude GameCube games uitbrengen op de Wii met aangepaste controls. In Japan heet de serie Play on Wii (vrij vertaald) en in Europa wordt het New Play Control. Een beetje een stomme naam als je het mij vraagt, maar goed. De eerste games die gaan uitkomen onder dit label zijn Pikmin (6 feb) en Mario Power Tennis (mrt). Later volgen nog Pikmin 2, Metroid Prime en eventueel Donkey Kong Jungle Beat. Een game die ook zeker een dergelijke remake verdient is Luigi's Mansion!

Aangezien de Wii veel populairder is dan de GameCube ooit was en veel gamers die bovenstaande games niet kennen is het goed te verklaren dat Nintendo dit doet, maar ik had liever nieuwe games gezien. Pikmin 3 in plaats van het opnieuw uitbrengen van 1 en 2 bijvoorbeeld, remakes van games die nog geen 5 jaar oud zijn is een beetje goedkoop cashen namelijk... Ik ben in ieder geval niet van plan om deze Cube games te gaan spelen omdat ik mijn Wii ga verkopen! Wil je meer info over New Play Control, en een volledige lijst met games die in de eerste drie maanden van 2009 voor Wii en DS uitkomen, check Eurogamer.