De eerste Xbox Live Arcade-game die ik kocht was Geometry Wars, op aanraden van Maarten. Het is de 360-game die ik het meest gespeeld heb en het zal nog wel even duren voordat er eentje over dat aantal gespeelde dagen heen gaat (Catan haalt het waarschijnlijk wel). Maar goed, deze blog gaat niet over Geometry Wars, het gaat over haar opvolger, Geometry Wars 2!
GW2 gaat verder waar GW ophield, en voegt onwijs veel extra's toe. Allereerst bevat de game naast het bekende 'gewone' spel ook nog vijf andere modi: Deadline, King, Pacifism, Sequence en Waves, *klik* voor info over de verschillende opties. Bovendien zit er een multiplayer ingebakken! Nieuw aan GW2 is ook het multiplier systeem, voorheen kreeg je om de zoveel vijanden een verdubbelaar, nu kun je ze zelf verzamelen door de groene blokjes te pakken als je een vijand heb neergeschoten. Deze verdubbelaar telt ook gewoon lekker door, x500 is bijvoorbeeld geen uitzondering.
Het gaafste aan het spel is echter niet de hoeveelheid opties, de vernieuwde multiplier of de multiplayer, maar de achievements! Deze achievements zijn zo bij elkaar verzonnen dat je de game op een heel andere manier gaat spelen dan je verwacht, met als grootste voorbeeld: niet schieten. En dat terwijl het een shooter is! Briljante mensen daar bij Bizarre Creations! Het enige dat ik nu nog moet doen is beter worden zodat ik niet bij elke modi onderaan sta :(
GW2 gaat verder waar GW ophield, en voegt onwijs veel extra's toe. Allereerst bevat de game naast het bekende 'gewone' spel ook nog vijf andere modi: Deadline, King, Pacifism, Sequence en Waves, *klik* voor info over de verschillende opties. Bovendien zit er een multiplayer ingebakken! Nieuw aan GW2 is ook het multiplier systeem, voorheen kreeg je om de zoveel vijanden een verdubbelaar, nu kun je ze zelf verzamelen door de groene blokjes te pakken als je een vijand heb neergeschoten. Deze verdubbelaar telt ook gewoon lekker door, x500 is bijvoorbeeld geen uitzondering.
Het gaafste aan het spel is echter niet de hoeveelheid opties, de vernieuwde multiplier of de multiplayer, maar de achievements! Deze achievements zijn zo bij elkaar verzonnen dat je de game op een heel andere manier gaat spelen dan je verwacht, met als grootste voorbeeld: niet schieten. En dat terwijl het een shooter is! Briljante mensen daar bij Bizarre Creations! Het enige dat ik nu nog moet doen is beter worden zodat ik niet bij elke modi onderaan sta :(